Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Obecně závazné vyhlášky obcí v oblasti hazardních her
Fialová, Barbora ; Rajchl, Jiří (vedoucí práce) ; Kryska, David (oponent)
Obecně závazné vyhlášky obcí v oblasti hazardních her Abstrakt Obce, jakožto základní územní samosprávná společenství občanů, disponují v rámci realizace svého ústavně zaručeného práva na samosprávu řadou oprávnění. Jedním z těchto oprávnění je i právo autonomní normotvorby, tzn. právo vydávat vlastní právní předpisy, kterými jsou v samostatné působnosti obecně závazné vyhlášky. Obecně závazné vyhlášky jsou tedy právními předpisy obcí, jejichž hlavním účelem je dle ustanovení § 10 zákona o obcích regulace místních záležitostí formou stanovování povinností. Oprávnění obcí vydávat obecně závazné vyhlášky je zakotveno přímo v Ústavě a blíže konkretizováno v zákoně o obcích. Zmocňovací ustanovení pro vydávání obecně závazných vyhlášek je však obsaženo v celé řadě zvláštních právních předpisů, kromě jiných i v zákoně o hazardních hrách. Dle ustanovení § 12 odst. 1 zákona o hazardních hrách jsou obce oprávněny formou obecně závazné vyhlášky časově i místně omezit, případně zcela zakázat, provozování některých zákonem stanovených druhů hazardních her. Cílem rigorózní práce na téma "Obecně závazné vyhlášky obcí v oblasti hazardních her" bylo komplexně shrnout problematiku regulace hazardních her formou obecně závazné vyhlášky a na základě vlastních praktických zkušeností z působení na odboru veřejné správy, dozoru...
Role integračních center v rámci integrační politiky České republiky
Hampejsová, Gabriela ; Dobiášová, Karolína (vedoucí práce) ; Jelínková, Marie (oponent)
Cílem bakalářské práce Role integračních center v rámci integrační politiky ČR je popsat a porovnat postavení integračních center působících v České republice. Práce zkoumá a porovnává činnost integračních center působících jako neziskové organizace s Centry na podporu integrace cizinců zřizované státem. Popisuje integrační politiku v České republice, jejímž cílem je předcházet vytváření uzavřených komunit imigrantů, společenské izolaci a sociálnímu vyloučení cizinců. Hlavním cílem výzkumu, který byl pojat jako mnohočetná případová studie, bylo zjistit, jakým způsobem přispívají integrační centra z pohledu jejich pracovníků k procesu integrace cizinců v České republice, a to především prostřednictvím poskytovaných služeb a jejich propagací. Zjišťovány byly zásadní problémy, které s sebou přináší nastavení integrační politiky ČR pro cizince z třetích zemí. Hlavními zjištěními výzkumu je, že činnost integračních center se odvíjí a je v souladu s Národní koncepcí integrace cizinců na území ČR a že se činnost integračních center řídí asimilačním modelem, kdy se pracovníci center snaží cizince zcela začlenit do české společnosti. Klíčová slova: integrace, migrace, cizinec, integrační centrum, třetí země, integrační politika, Ministerstvo vnitra, Česká republika, případová studie
Role integračních center v rámci integrační politiky České republiky
Hampejsová, Gabriela ; Dobiášová, Karolína (vedoucí práce) ; Jelínková, Marie (oponent)
Cílem bakalářské práce Role integračních center v rámci integrační politiky ČR je popsat a porovnat postavení integračních center působících v České republice. Práce zkoumá a porovnává činnost integračních center působících jako neziskové organizace s Centry na podporu integrace cizinců zřizované státem. Popisuje integrační politiku v České republice, jejímž cílem je předcházet vytváření uzavřených komunit imigrantů, společenské izolaci a sociálnímu vyloučení cizinců. Hlavním cílem výzkumu, který byl pojat jako mnohočetná případová studie, bylo zjistit, jakým způsobem přispívají integrační centra z pohledu jejich pracovníků k procesu integrace cizinců v České republice, a to především prostřednictvím poskytovaných služeb a jejich propagací. Zjišťovány byly zásadní problémy, které s sebou přináší nastavení integrační politiky ČR pro cizince z třetích zemí. Hlavními zjištěními výzkumu je, že činnost integračních center se odvíjí a je v souladu s Národní koncepcí integrace cizinců na území ČR a že se činnost integračních center řídí asimilačním modelem, kdy se pracovníci center snaží cizince zcela začlenit do české společnosti. Klíčová slova: integrace, migrace, cizinec, integrační centrum, třetí země, integrační politika, Ministerstvo vnitra, Česká republika, případová studie
Obecně závazné vyhlášky obcí v oblasti hazardních her
Fialová, Barbora ; Rajchl, Jiří (vedoucí práce) ; Kryska, David (oponent)
Obecně závazné vyhlášky obcí v oblasti hazardních her Abstrakt Obce, jakožto základní územní samosprávná společenství občanů, disponují v rámci realizace svého ústavně zaručeného práva na samosprávu řadou oprávnění. Jedním z těchto oprávnění je i právo autonomní normotvorby, tzn. právo vydávat vlastní právní předpisy, kterými jsou v samostatné působnosti obecně závazné vyhlášky. Obecně závazné vyhlášky jsou tedy právními předpisy obcí, jejichž hlavním účelem je dle ustanovení § 10 zákona o obcích regulace místních záležitostí formou stanovování povinností. Oprávnění obcí vydávat obecně závazné vyhlášky je zakotveno přímo v Ústavě a blíže konkretizováno v zákoně o obcích. Zmocňovací ustanovení pro vydávání obecně závazných vyhlášek je však obsaženo v celé řadě zvláštních právních předpisů, kromě jiných i v zákoně o hazardních hrách. Dle ustanovení § 12 odst. 1 zákona o hazardních hrách jsou obce oprávněny formou obecně závazné vyhlášky časově i místně omezit, případně zcela zakázat, provozování některých zákonem stanovených druhů hazardních her. Cílem rigorózní práce na téma "Obecně závazné vyhlášky obcí v oblasti hazardních her" bylo komplexně shrnout problematiku regulace hazardních her formou obecně závazné vyhlášky a na základě vlastních praktických zkušeností z působení na odboru veřejné správy, dozoru...
Měření statistické závislosti vybraných parametrů cizinců v Jihočeském kraji v letech 2000 - 2016
SAMKOVÁ, Jaroslava
Záměrem této práce bylo získat strukturální vazby o počtech cizinců s povoleným pobytem na území Jižních Čech v letech 2000 2016. Byly stanoveny následující cíle práce: Cíl 1. Získat ucelený přehled o počtu cizinců s povoleným dlouhodobým nebo trvalým pobytem žijících na území Jižních Čech v letech 2000 2016 a prokázat trendy Cíl 2. Prokázat souvislost mezi ročními povolenými dlouhodobými nebo trvalými pobyty na území Jižních Čech v letech 2000 2016 Cíl 3. Provést komparaci dosažených výsledků s evropskými trendy Vzhledem k výsledkům, dosažených realizovaným aplikovaným kvantitativním výzkumem, lze považovat cíle práce za splněné. Teoretická část diplomové práce se zabývala strategií migrační politiky ČR, je zde vymezen pojem migrace ve spojení s legislativní stránkou věci, vydefinován pojem cizinec a kategorie pobytových oprávnění podle délky jejich trvání na dlouhodobé a trvalé, včetně rozboru jednotlivých druhů dlouhodobých a trvalých pobytů. Účelem praktické části byl nejdříve sběr statistických dat potřebných ke zkoumání závislosti ve formě nejdůležitějších statistických ukazatelů za stanovené roky, tedy za období 2000 2016. Na základě získaných datových souborů byly vytvořeny tabulky a grafy potřebné k regresnímu zkoumání dlouhodobých a trvalých pobytů a ke korelačnímu zkoumání závislosti mezi dlouhodobými a trvalými pobyty potřebných k vyhodnocení cílů práce. Záměrem diplomové práce bylo vyhodnocení, potvrzení či vyvrácení následujících hypotéz: Hypotéza H1: Roční počty cizinců s trvalým pobytem lze vyjádřit lineárním regresním modelem, který prokáže narůstající trend. Hypotéza H2: Roční počty cizinců s dlouhodobým pobytem lze vyjádřit lineárním regresním modelem, který prokáže narůstající trend. Hypotéza H3: Roční počty cizinců s trvalými a dlouhodobými pobyty pozitivně korelují. Hypotéza H1 byla ověřena lineárně regresním modelem pro povolené trvalé pobyty. Hypotéza H2 byla ověřena pro první časový úsek (prvních 7 let se stoupající lineární regresí) a částečně pro úsek druhý (zbývající roky do roku 2016 spíše s klesající lineární regresí). Jako celek se lze stavět k přijetí hypotézy H2 rezervovaně (zásah ekonomické krize, role 5-ti letého období). Hypotéza H3 je na pokraji zamítnutí důsledky ekonomické krize a 5-ti letého období ukazují buď na velmi slabou pozitivní korelaci mezi trvalými a dlouhodobými pobyty nebo na podobu nekorelovanou. Výsledky diplomové práce generují řadu dalších námětů pro navazující výzkumná zkoumání (vazba na ekonomické cykly, vazba na parametry azylových postupů).
Reforma meziobecní spolupráce: Cesta k francouzskému modelu?
Mudra, Jan ; Jüptner, Petr (vedoucí práce) ; Švec, Kamil (oponent)
Předkládaná diplomová práce na téma Reforma meziobecní spolupráce: Cesta k francouzskému modelu? se zabývá otázkou do jaké míry se doposud nejpropracovanější návrh Ministerstva vnitra České republiky na změnu formy meziobecní spolupráce v České republice řídí modelem meziobecní spolupráce ve Francii. Z tohoto pohledu je téma meziobecní spolupráce v České republice prakticky neprobádaný fenomén bez existujících výzkumů a komparativních analýz. Zaměření výzkumu v mé práci má za cíl prokázat dle předem určených definičních kritérií, jaká konkrétní nastavení v oblasti finanční, strukturní a legislativní meziobecní spolupráce ve Francii tento návrh přebíral. Jaká naopak nikoliv a proč. Výzkum se nezabývá všemi zpracovanými návrhy na dílčí změny současné podoby meziobecní spolupráce, ale právě jen tímto návrhem na změnu celkové koncepce meziobecní spolupráce v České republice.
Spolupráce státních a samosprávných aktérů s organizacemi občanského sektoru v oblasti integrace migrantů
Boháčová, Veronika ; Jelínková, Marie (vedoucí práce) ; Navrátil, Jiří (oponent)
Efektivní integraci migrantů je třeba chápat jako multidimenzionální proces vyžadující angažovanost a partnerství všech aktérů. V České republice se oblast integrace stále více přesouvá na lokální úroveň. Jedná o pomalý proces vykazující nejrůznější nedostatky. Zároveň však vytváří pro spolupráci organizací občanského sektoru, městských částí i dalších aktérů řadu výzev. Práce se zaměřuje na spolupráci aktérů v oblasti integrace migrantů pocházejících ze třetích zemí v Praze, kde je situace ovlivněna řadou specifických faktorů. Na základě studia a analýzy dostupných materiálů a provedených rozhovorů práce vysvětluje, jak a v jakých oblastech funguje či nefunguje soudobá spolupráce aktérů integrace migrantů v Praze a jaká pozitiva, jaké bariéry a jaký potenciál v této spolupráci vidí zástupci organizací občanského sektoru, městských částí a státních institucí.
Komise pro kanalisování řek Vltavy a Labe v Čechách 1896 -1931
Černá, Marcela ; Jakubec, Ivan (vedoucí práce) ; Hájek, Jan (oponent)
Komise pro kanalisování řek Vltavy a Labe v Čechách byla zřízena v roce 1896 na základě výnosu ministerstva vnitra jakožto první vodohospodářský úřad, jenž se měl soustavně zabývat problematikou splavňování českých řek kanalizační metodou. V čele Kanalisační komise stál místodržící království Českého, jemuž podléhali členové státní a zemské kurie. Výkonnou složku tvořila ústřední kancelář, sestávající z technického a administrativního oddělení. Financování její činnosti zajišťoval ze dvou třetin rakouský stát, třetina byla hrazena z české zemské pokladny. Po vzniku samostatné Československé republiky došlo k rozpuštění obou kurií a Komise byla podřízena ministerstvu veřejných prací. Jejím vedením byl pověřen prezident zemské správy politické. Obor působnosti Kanalisační komise se postupem doby rozšířil z původně svěřeného úkolu kanalizovat Vltavu a Labe v úseku Praha - Ústí nad Labem také na splavnění Vltavy v obvodu Prahy, adaptaci holešovického přístavu v Praze na moderní obchodní přístav a na vypracování studií na využití vodních sil včetně zhotovení projektů na výstavbu rentabilních vodních elektráren. Kanalisační komise zanikla v roce 1931 v souvislosti s vydáním zákona o státním fondu pro splavnění řek, vybudování přístavů, výstavbu údolních přehrad a pro využitkování vodních sil.
Institucionální komunikace v ČR na příkladu Ministerstva vnitra a jeho projektu elektronizace veřejné správy
Soukeník, Štěpán ; Dolanský, Pavel (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Bakalářská práce "Institucionální komunikace v ČR na příkladu Ministerstva vnitra a jeho projektu elektronizace veřejné správy" je zaměřena na specifika marketingové komunikace veřejných institucí. Popisuje stěžejní přístupy k pojetí teorie institucionální komunikace z různých hledisek, např. strukturního funkcionalismu, institucionální ekonomie, konverzační analýzy, Torontské mediologické školy a nejnovějších výzkumů v oblasti teorie sociální komunikace a marketingové komunikace v roce 2011. Na základě širšího kontextu pojmů eGovernment a eDemokracie a s využitím primárních i sekundárních výzkumů jsou analyzovány dvě fáze marketingové komunikační kampaně projektu Datové schránky z roku 2009, jenž institucionálně spadá pod Ministerstvo vnitra ČR. Kromě komunikačního auditu tohoto projektu jsou na závěr také předloženy konkrétní strategické a taktické návrhy spolu s jejich vizuálním provedením.
Komparace strategií České republiky a Spolkové republiky Německo v oblasti rozvoje veřejné správy v souvislosti s Digitální agendou pro Evropu 2020
Stratílková, Žaneta ; Dvořák, Tomáš (vedoucí práce) ; Pokorný, Radek (oponent)
Název bakalářské práce: Komparace strategií České republiky a Spolkové republiky Německo v oblasti rozvoje veřejné správy v souvislosti s Digitální agendou pro Evropu 2020 Abstrakt: Bakalářská práce reflektuje rozdíly mezi strategiemi ve vývoji veřejné správy České republiky a Německé spolkové republiky v rámci Digitální agendy pro Evropu 2020. Samotná strategie Evropské unie - Evropa 2020, jež započala v roce 2010 a klade si za cíl především hospodářský růst a menší nezaměstnanost, se skládá ze sedmi základních pilířů. Jedním z nich je stěžejní Digitální agenda pro Evropu 2020. Díky těmto základním sedmi iniciativám mohou Evropská unie a vnitrostátní orgány členských zemí spojit své úsilí v nejrůznějších oblastech, jako je například inovace a modernizace veřejné správy. Česká republika následovala další země EU a aktivně započala proces elektronizace veřejné správy, který má usnadnit komunikaci ve vztahu občan stát. Vypracovala: Žaneta Stratílková

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.